NA24.no

Cola vil ikke ha nordmenn

Sist oppdatert:
Coca Cola vil heller ha svensker enn nordmenn som forsøkskaniner.

På nittitallet gikk Coca Cola på en ordentlig smell etter å ha fått helt feil svar da de lanserte den historiske fiaskoen Urge på det norske markedet.

NA24 - din næringslivsavis

Nå satser leskedrikk-giganten på svenskene, med omtrent samme begrunnelse som de hadde for å bruke nordmenn som forsøkskaniner på 90-tallet.

- Lite marked
- Sverige er et forholdsvis lite marked med en relativt homogen befolkning der det er lett å få tydelige resultater, sier produktsjefen for Coca Colas Minut Maid, Anna Norrlin, til Resumé.

Det er helsedrikker i serien Minute Maid fruit plus som nå skal testes på svenskene.

Massiv smaksprøving
Juicen lanseres i Sverige denne måneden, og følges av en massiv reklamekampanje i service- og dagligvarehandelen.

Kampanjen vil bestå av både print og en storstilt smaksprøvesatsing.

Totalt vil Coca Cola teste ut tre produkter i det første omgang - en appelsinjuice med fruktkjøtt og to juicer med nyttefunksjoner; en med antioksidanter og en med fibrer.

- Helsesegmentet er et voksende marked og selvsagt vil Coca Cola også ta del av kaka. Men for oss er det viktigste at det som er nyttig også er godt, sier Anna Norrlin.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere