NA24.no

Dating og sykehusdrama

Sist oppdatert:
I kveld slipper tre norske egenproduksjoner løs på TV3 og FEM.

Og ingen av formatene har fått forsøke seg på norsk tv tidligere.

NA24 Propaganda - landets største medienettsted

På TV3 er det storlansering denne mandagskvelden. Først ut er dokudramaet Sykehuset hvor kanalen følger de som jobber på Akershus universitetssykehus.

- Spente, det er fornavnet det, sier informasjonssjef i TV3, Glenn Støldal, på spørsmålet fra NA24 Propaganda.

God inngang
Etter Sykehuset lanseres sjekkeprogrammet Mamma søker kjæreste.

- Det er klart at når man har to premierer på en kveld har vi forventninger til de. Vi har hatt bra med seere på mandager tidligere, og vi har jo forhåpning til at det skal holde seg, sier informasjonssjefen.

Sykehusert er en stor produksjon som skal gå fire dager i uken, fra mandag til torsdag. Programmet skal gå ut april.

- Hovedmålet med den er å få en god inngang til primetime. Klarer den å løfte det har vi gjort en god jobb. Og det er klart at vi har forventninger til Mamma søker kjæreste, sier Støldal.

Etter det noe utradisjonelle sjekkeprogrammet har kanalen premiere på Big Shots, en amerikansk dramaserie.

På mandager i tidsrommet 20 til 22.30 har TV3 rundt ni prosent markedsandel i det nasjonale tv-universet og 15 prosent i det kommersielle universet.

Stoisk før stormen
Sykehuset er ikke den eneste serien med premiere mandag. På kvinnekanalen FEM telles det ned til at kanalen skal få et eget signaturprogram i form av Studio 5.

- Vi er egentlig veldig rolige og har hatt gode pilot episoder, og alle programlederne er veldig tente og entusiastiske. Så jeg synes alt går veldig bra, sier kanalsjef Nina L. Flemmen.

FEM har gradvis økt distribusjonen siden den ble lansert i september i fjor og når nå ut til 50 prosent av landets befolkning. I snitt fanger kanalen nå rundt 1,4 prosent av kvinner i alderen 20 til 49 år, som også er kjernemålgruppen.

Kanalen har også to andre egenproduksjoner gående i form av Hello Goodbye og Unge mødre.

- Unge mødre har vært kjempesuksess for FEM og har gode seertall. Studio 5 er et signaturprogram som skal vise hva FEM skal stå for. Det blir dette vi satser på i vår og tar store deler av sendetiden, og så må vi få erfaringer noe som tar litt tid, men vi satser på Unge mødre til høsten igjen.

Hvordan premieretallene ender kan du selvfølgelig lese om på NA24 Propaganda tirsdag.

Har du medietips? Kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere