NA24.no

Derfor bør man satse på Facebook

Sosiale medier bringer deg nærmere kundenes ønsker og lyster.

Propaganda24 distribuerer sammen med Citomedia Web-dokumentarserien Bedrift 2.0. Her vil man gjennom ti episoder belyse noen av de viktigste elementene som ligger til grunn for å optimalisere en bedrifts tilstedeværelse på nett.

I denne episoden ser vi nærmere på sosiale medier.

Sosiale medier må sies å være et paradigmeskifte i måten bedrifter kommuniserer med sine kunder.

Den tradisjonelle markedsføringen har vært preget av enveiskommunikasjon hvor de med størst budsjetter har fått mest oppmerksomhet. Dette har selvfølgelig fortsatt sin verdi, men de sosiale mediene har åpnet for en ny måte å tenke på, og store budsjetter er nødvendigvis ikke det viktigste suksesskriteriet.

Sosiale medier handler om dialog mellom mennesker, i stor skala. Når over halvparten av hele Norges befolkning er til stede i sosiale nettverk gir det uante muligheter for bedrifter å knytte relasjoner til sin merkevare. Forskjellen fra tradisjonell markedsføring er at i sosiale medier er det brukerne som sitter på makten, og bedriftene må tilpasse seg deretter.

I denne episoden deler noen av Norges fremste eksperter på sosiale medier sine råd til hvorfor bedrifter bør være tilstede i de sosiale kanalene, og ikke minst hvordan de bør gå frem.

Videoen ser du øverst

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere