NA24.no

Det kom ingen smell

Firma-logo
Firma-logo
Sist oppdatert:
Bruddet med Gresvig ble ingen krise.

Helly Hansen (HH) hadde forventet en salgssmell da de brøt med Gresvig tidligere i år. Men nå melder HH-sjef Peter Sjølander at smellen aldri kom. Ordrene for andre halvår i år har økt med 15 prosent mot 13,6 i fjor.

Det er Dagens Næringsliv (DN) som skriver at ordrebøkene til HH viser en fin utvikling andre halvår i år, til tross for at de brøt med Gresvig tidligere i år. Bruddet med Gresvig innebar at HH ikke vil levere varer fra og med høsten 2011. Men ordrebøkene for høsten og vinteren 2011/12 har vist seg å være svært positive. Ordrene har gått opp i andre halvår i år med 15 prosent mot 13,6 prosent for samme periode i 2010.

Forberedt på smell
- Vi var forberedt på en smell da vi takket nei til de rammebetingelsene Gresvig ville ha, sier HH-sjef Peter Sjølander til DN. Ifølge Gresvig-sjef Rolf E. Gullestad har Gresvigs butikker årlig omsatt HH-produkter for flere 10-talls millioner, melder avisen videre.

Ifølge DN kjøper XXL og Sport 1 mer varer fra HH – uten at dette sies å være noen direkte følge av bruddet med Gresvig.

Vekst på 60 prosent
Avisen melder for øvrig at de foreløpige driftsresultat-tallene for HH Group globalt viser 193 millioner kroner for 2010. Dette er en vekst på nesten 60 prosent fra året før. Sjølander kan også melde om positive tall for bunnlinjen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere