NA24.no

Foto: kommunikator

Digitale bilag øker kraftig

Gründerselskapet Bonzaii AS spesialiserer seg som leverandør.

- Vi har hatt god vekst på våre digitale annonsebilag, og i løpet av syv måneder blitt den største aktøren i dette markedet. Våre kunder forventer at vi er fokusert og innovative på området, og vi har derfor valgt å skille produktet ut i eget, dedikert selskap, sier daglig leder I Kommunikator, Christian Enger.

Satser på nisjedominans
- Ambisjonen er å være ledende på digitale kundemagasiner i Norge, sier han.

Selve markedet for digitale annonsebilag har hatt en eksplosiv vekst, og røffe anslag viser at antallet distribuerte bilag har økt med hele 300% på ett år. Også antallet mediekanaler som har implementert formatet øker. I dag leverer Kommunikator bilag til A-pressen, VG, Dagbladet, E24, Dine Penger, SOL.no, og Klikk.no. Digitale annonsebilag er ikke veldig ulikt annonsebilag eller kundebilag på print, bare at man som annonsør i tillegg nyter godt av alle de interaktive egenskapene nettet har, ikke minst når det kommer til responshåndtering og salgskonverteringer.

- Det nye selskapet har fått navnet Bonzaii AS, og er spesialisert på utvikling, produksjon og distribusjon av digitale kundemagasiner. Det nye selskapet starter opp med fem ansatte, 20 assosierte tekstforfattere og vil ledes av Andreas Grøstad, tidligere salgssjef hos Gaselle Communication.

- Produktet digitale bilag har fått solid fotfeste i markedet i løpet av rekordtid. Vi ser imidlertid at produktet trenger tilføyelser for å kunne gi en komplett produktportefølje. Derfor legger vi vekt på å tilby kundemagasiner på ulike plattformer og med ulik valør.

Digital kanalekspert
Bonzaii vil være spesialisert på digitale kundemagasiner, med fokus på digitale bilag, permanente digitale landingssider, innholdspublisering i sosiale medier, nyhetsbrev samt spesialtilpassede kundemagasiner for mediebrett som iPad og Androidterminaler.

- For inneværende år regner vi med å omsette for i underkant av 10 MNOK. Men dette markedet er helt i startgropen og i stadig bevegelse, så jeg regner med at vi kommer til å revidere budsjettene utover året, understreker Grøstad.

Siden sommeren 2010 har Kommunikator levert digitale bilag med svært god, dokumentert effekt til en rekke større og mindre selskaper, deriblant DnB NOR, Innovasjon Norge, BMW, NSB, Samsung, Star Tour, Fokus Bank, Nycomed og Color Line.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere