NA24.no

Disse vant Gullpin 2012

Fornøyde prisvinnere i kategorien Årets Beste Magasin. Fra venstre daglig leder i Dinamo Magazine, Petter Herming, Lars Jenssen fra Teft Design og ad i Redink, Christen Pedersen.
Fornøyde prisvinnere i kategorien Årets Beste Magasin. Fra venstre daglig leder i Dinamo Magazine, Petter Herming, Lars Jenssen fra Teft Design og ad i Redink, Christen Pedersen. Foto: Paal-André Schwital
Sist oppdatert:
«360 Magazine» ble årets beste magasin. Se vinnerne her

Det var Dinamo Magazine med magasinet «360 Magazine» produsert for Oslo Lufthavn Gardermoen, som stakk av med den gjeveste prisen som «Årets Beste Magasin» da PIN (publiseringsbyråene i Norge) arrangerte Gullpin 2012 tirsdag 13. mars.

Byråfolk og utgivere var sammen i Hotel Continental i Oslo for faglig påfyll, en hyggelig middag og utdeling av priser til vinnerne av årets beste magasin, forside, foto, design, reportasje, redaksjonelle samspill og digitale publikasjon. Det var stor interesse for konkurransen, og det var sendt inn svært mange sterke bidrag for vurdering.

FØLG NA24 PROPAGANDA PÅ FACEBOOK HER

- Det har vært en tydelig nivåheving fra i fjor, og det er et meget høyt profesjonelt nivå på de innsendte bidragene, noe som gjorde det krevende å kåre vinnerne i de ulike kategoriene. Det er tydelig at det nå brukes mer ressurser både på foto, illustrasjon, tekst og design, og at bevisstheten om hva som skal til for å lage et godt magasin er høy, sa styreleder i PIN, Ida Halvorsen under utdelingen.

Og det var altså magasinet «360 Magazine» som ble Årets Beste Magasin. Om begrunnelsen for valget av vinneren sa juryen blant annet: Årets gullvinner har et magasin med spennende tematiserte innganger og variert innhold som gjør at et økende antall leser magasinet. Dette har også annonsørene fått med seg. Magasinet er godt redigert, visuelt spennende og variert. Juryen har lagt vekt på at magasinet har oppnådd svært gode resultater i forhold til målsettingen.

Høy kvalitet på innhold
Oslo Lufthavn lanserte første utgave av magasinet 360 i mars 2011, og har til nå publisert åtte utgaver.

– God dialog og teamwork med Dinamo Magazine, samt våre samarbeidspartnere, har vært viktig for å levere et produkt vi kan være stolte av. Magasinet representerer hva OsloLufthavn vil formidle til sine reisende og besøkende, hvor vi ønsker å formidle reiselyst og relevant informasjon om både destinasjoner og lufthavnen. Høy kvalitet på innhold har vært stikkord i vårt arbeid med magasinet. Prisen «Årets beste magasin» betyr således mye for oss og alle våre samarbeidspartnere, og vi gleder oss til videre utgivelser, sier Espen Ettre, Direktør for Eiendom og Kommersiell utvikling i en melding.

Sølv
På sølvplass i kategorien «Årets Beste Magasin» kom magasinet «Innsats», utgitt av Forsvarets mediesenter og produsert av Redink, mens «Perspective» fra Flyktninghjelpen, produsert av Teft Design, tok bronse.

Det eneste skåret i gleden under årets arrangement var at antallet bidrag i kategorien «digital redaksjonell produksjon» var få.

Her uttalte juryen blant annet:

- Selv om det var flere bidrag enn i fjor, er juryen skuffet over at bransjen ikke klarte å mobilisere flere bidrag i denne kategorien. Innenfor digital redaksjonell produksjon, bør det definitivt være store muligheter, som ikke gjenspeiles i oppslutningen. Juryen har valgt kun å dele ut sølv og bronse i denne kategorien.

Her er årets vinnere

ÅRETS BESTE MAGASIN

  • Gull: «360 Magazine». Utgiver: OSL - Oslo Airport Gardermoen. Byrå: Dinamo Magazine
  • Sølv: «Innsats». Utgiver: Forsvarets mediesenter. Byrå: Redink
  • Bronse: «Perspective». Utgiver: Flyktninghjelpen. Byrå: Teft Design

ÅRETS BESTE FORSIDE

  • Gull: «Norsk politi». Utgiver: Politiet. Byrå: Teft Design
  • Sølv: «Perspective». Utgiver: Flyktninghjelpen. Byrå: Teft Design
  • Bronse: «360 grader Oslo». Utgiver: OSL Gardermoen. Byrå: Dinamo Magazine

ÅRETS BESTE REPORTASJE

  • Gull: ”Iraks glemte barn”, Magasin: Redd Barna, Byrå: Teft, Utgiver: Redd Barna, Journalist: Elin Toft
  • Sølv: ”På loffen i Nord”, Magasin: Fjell og vidde, Byrå: Fete typer, Utgiver: Den norske turistforening, Journalist: Mari Kolbjørnsrud
  • Bronse:”Havets voktere”, Magasin: Innsats, Byrå: Redink, Kunde: Forsvarets mediesenter, Journalist: Theis Roksvåg Pedersen, Foto: Theis Roksvåg Pedersen

ÅRETS BESTE BRUK AV FOTO

  • Gull: «Innsats». Utgiver: Forsvaret, Byrå: Redink
  • Sølv: «Glad i mat». Utgiver: ICA. Byrå: Teft Design
  • Bronse: «360 grader Oslo». Utgiver: Oslo lufthavn. Byrå: Dinamo Magazine

ÅRETS BESTE DIGITALE PUBLIKASJON

  • Gull: Ikke utdelt
  • Sølv: iPad-applikasjonen/magasinet «Innsats». Utgiver: Innovasjon Norge. Byrå: Fete typer.
  • Bronse: «Gode Rom». Utgiver: Moelven. Byrå: Redink.

ÅRETS BESTE DESIGN

  • Gull: «Innsats». Utgiver: Forsvaret. Byrå: Redink
  • Sølv: «K-magasinet». Utgiver: KongsbergGruppen. Byrå: Teft Design.
  • Bronse: «People and projects». Utgiver: DNO. Byrå: Redink.

ÅRETS BESTE REDAKSJONELLE SAMSPILL

  • Gull: ”NHO 2011”. Utgiver: NHO. Byrå: Redink
  • Sølv: «Innsats». Utgiver: Innovasjon Norge. Byrå: Fete typer
  • Bronse: «People and projects». Utgiver: DNO. Byrå: Redink

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere