NA24.no

Ditlev-Simonsen velger Dinamo

Fra Venstre: Digital direktør Helge Tennø, Cecilie Ditlev-Simonsen, Gjensidige og Kreativ direktør Ivar Vereide.
Fra Venstre: Digital direktør Helge Tennø, Cecilie Ditlev-Simonsen, Gjensidige og Kreativ direktør Ivar Vereide. Foto: Dinamo
Gjensidige og Dinamo med samarbeid.

Dinamo har tatt storeslem ved å vinne begge pitchene som Gjensidige Forsikring ASA la ut til byråkonkurranse like før jul. Dinamo skal bidra med visuell identitet, massekommunikasjon og én-til-én kommunikasjon for Gjensidige, både i Norge og andre markeder der Gjensidige er representert.

- Gjensidige skal bli det mest kundeorienterte selskapet i nordisk forsikringsbransje. Tidsriktig kommunikasjon og design, spesielt på digitale og mobile flater, er forutsetninger for å lykkes, sier konserndirektør Cecilie Ditlev-Simonsen i Gjensidige i en melding.

Konkurranse
Gjensidige inviterte fire reklamebyråer til konkurranse om massekommunikasjon og én-til-én kommunikasjon. I en separat konkurranse ble tre designbyråer invitert til konkurranse om vurdering og fornyelse av Gjensidiges visuelle identitet. Dinamo vant et designoppdrag for Gjensidige våren 2011, men konsernet valgte å utlyse designoppdraget på nytt høsten 2011, med økt vekt på digitalt og mobilt design.

- Vi var åpne for å velge ulike partnere på kommunikasjon og design, men Dinamo kom best ut i begge kategorier. Dinamos oppkjøp av det digitale byrået Soulpolice, i tillegg til rekruttering av noen av markedets beste folk, gjør Dinamo til et meget interessant digitalt miljø både på kommunikasjon, brukeropplevelser og design, sier Ditlev-Simonsen i meldingen.

Kreativ direktør Ivar Vereide i Dinamo sier kommunikasjonshusets beste ressurser, på tvers av fagområder, satset alt på å vinne oppdragene.

Merkevare
– Gjensidige er en av Norges største merkevarer. Konsernet skal revitalisere merkevaren i Norge og samtidig bygge kjennskap og posisjon i Norden for øvrig. Dette hadde vi utrolig lyst til å være med på. Vi har det siste året hatt et sterkt fokus på å omorganisere for å bemanne problem-stillinger framfor kunder. Nettopp derfor var det moro å vinne alt, fordi vi tror mulighetene for Gjensidige til å lykkes ligger i å se kommunikasjon, design, og dialog under ett, sier Vereide i meldingen.

Dinamo kommer til å samarbeide med Bekk Consulting AS, som bistår Gjensidige med utvikling av nye kundeportaler, for å sikre at den nye visuelle identiteten bygger opp under Gjensidiges strategi for kundeorientering, forenkling og selvbetjening.

- Gjensidige har ambisjoner om å sette en ny standard i forsikringsbransjen. Denne utfordringen skal vi være med på å løse gjennom førsteklasses kommunikasjon og design på nett og mobil. En sterk merkevare må i dag ikke bare love, men bevise markedskommunikasjonens løfter på de møteplassene hvor de møter kundene, sier digital direktør Helge Tennø i Dinamo i meldingen.

Team hos Dinamo:
Kreativ direktør Ivar Vereide

Digital direktør Helge Tennø

Seniorrådgiver Morten Kristiansen

Seniorrådgiver Carl Bækken

Kunderådgiver Jens Harrison

Prosjektleder: Lena Stølen, Charlotte Kristoffersen, Charlotte Dahl Brecke

AD: Geir Florhaug, Hanne Martinsen, Jan Willy Skjølberg

Tekst: Frank Dybhavn, Victoria Evensen, Gisle Bakkalia

Leder designteam: Therese Jacobsen

Planner/mediarådgiver: Pål Drage

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere