Gå til sidens hovedinnhold

Djuve har fått fart på skuta

Kraftig resultatvekst for DN.

Norges Handels- og sjøfartstidende, NHST, leverer sterke resultater i andre kvartal. Selskapet driver Dagens Næringsliv på papir og nett, i tillegg til spesialmagasiner som Tradewinds, Upstream og nyhetsbyrået TDN Finans.

Positiv bunnlinje
I andre kvartal løftet resultat før skatt seg med hele 154 prosent fra samme kvartal i fjor, til 40,8 millioner kroner. Omsetningen steg i samme periode med svake 5 prosent til 285,9 millioner kroner. Dermed har kostnadskutt slått veldig positivt ut på bunnlinjen.

Driftsresultatet steg med hele 90 prosent til 49 millionerr kroner i kvartalet.

Flaggskipet leverer
Det er særlig papiravisen Dagens Næringsliv som leverer sterke tall i kvartalet. Driftsresultatet steg til 31,4 millioner kroner i kvartalet, fra 21,9 millioner kroner i fjor. I samle-sekken Digital & Nordic ble overskuddet kun 1,6 millioner kroner, mot minus 2,2 millioner kroner i samme kvartal i fjor.

I DN Nye Medier, som innbefatter DN.no, var resultatet knappe 1,5 millioner kroner av en omsetning på 11,93 millioner kroner. Omtrent samme bunnlinje hadde nyhetsbyrået TDN Finans i kvartalet. Videosatsingen Smartcom fortsetter å tape penger, og underskuddet i andre kvartal økte til minus 2,3 millioner kroner fra minus 2 på samme tid i fjor.

Reklame

Strømsjokket: Spotpris 77,72 øre - fastpris 24,90 øre

Kommentarer til denne saken