Drar i gang flykampanje

McCann ble valgt til SAS nye reklamebyrå i fjor. Nå kommer første kampanje.

– Det er egentlig to ulike kampanjer som går ut samtidig. Den ene er sommerkampanjen, men enda viktigere er introduksjonen av vårt nye kommunikasjonskonsept «Din tur», sier Nina Bråthen i SAS i en pressemelding.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Både SAS og McCann understreker at dette er starten på et langsiktig arbeid som har som mål å gjenreise tilliten til SAS.

– SAS har fått mye juling de siste årene og omdømmet har fått seg en alvorlig smekk, understreker Atle Skageng som er ansvarlig for SAS i byrået.

SAS bruker kampanjen til å synliggjøre forskjellene mellom dem og de nye aktørene på markedet.

– I denne fasen har det vært viktig for oss å kommunisere konkrete bevis som de reisende opplever som viktige og differensierende. Mange har manglet argumenter, ord og begreper for hvorfor de skal velge SAS. Det er klart at lavprisselskapene har gitt oss noen utfordringer. Men SAS skal aldri konkurrere på pris som eneste parameter, men by på den beste reiseopplevelsen – både på bakken og i lufta, sier Bråthen.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Økonomi

Annonsebilag