*Nettavisen* Økonomi.

Eldrebølge i annonsemarkedet

Eldre-gammel-penger-pensjon Foto: Scanpix.

Kutter ut de unge.

Den økonomisk resesjonen har fått markedsførerne til å endre strategi. Nå er det de eldre de vil nå, melder The New York Times.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Flere selskaper den amerikanske avisen har snakket melder denne endringen. Ikke bare for annonseringen, men også for omsetningen.

En nylig kundeundersøkelse for ebeanstalk.com, et selskap som selger undervisningsleker for barn, røper at det er besteforeldrene utgjør en betydelig del av kundegrunnlaget.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Det er 50 pluss som den nye satsingen for markedsførerne. Chrysler, Kraft Foods, L’Oréal, Procter & Gamble og Target er noen av selskapene som nå satser mot eldre kunder.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.