*Nettavisen* Økonomi.

Engebretsen blir radiomann

Stian Engebretsen (38) er ansatt i en nyopprettet stilling som digital direktør i SBS Radio. Foto: SBS Radio

Blir digital direktør i SBS Radio.

Stian Engebretsen (38) er ansatt i en nyopprettet stilling som digital direktør i SBS Radio. Han kommer fra stillingen som leder for den digitale avdelingen hos Schjærven.

SBS Radio tar den digitale mediealderen på alvor. Radioeieren har kommet langt i den digitale utviklingen, og fyller nå på med større ressurser for å styrke kvaliteten ytterligere.

Engebretsen starter i stillingen 1. januar. Han vil da lede den digitale enheten i SBS Radio. I denne avdelingen skal også Thomas Torgersen, Ståle Roestad og Linda Lyngstad jobbe. Torgersen kommer også fra Schjærven, mens Lyngstad er hentet fra Oktan.

- Jeg gleder meg stort til å jobbe sammen med denne digitale gjengen. Radio står foran mange spennende digitale utfordringer – og det kommer til å bli mye oppmerksomhet rundt en digital overgang, sier Engebretsen i en melding.

Den nye digitale direktøren har lang fartstid innen den digitale delen av mediebransjen. Han er utdannet cand. polit. fra Universitetet i Oslo. Av arbeidserfaring har han blant annet jobbet som prosjektutvikler og kanalansvarlig i SOL/Eniro, som forretningsutvikler i Aftenposten Multimedia, senior rådgiver i NSB og de to siste årene som leder for den digitale avdelingen i Schjærven.

- Vi skal blant annet jobbe for at lytterne skal bli flere samt at de lytter oftere og mer på det vi har å by på. Personlig håper jeg at vi kan bygge sterkere bånd mellom radio og digitale flater, ikke minst som et effektivt virkemiddel for å flytte varer for våre kunder. Vi må ha et sterkere eierskap til større deler av verdikjeden og produktene, sier Engebretsen i meldingen.

Administrerende direktør Bente Klemetsdal i SBS Radio ser frem til å ha Stian Engebretsen med flere på plass i lokalene.

- Vi er meget godt fornøyde med ansettelsene vi nå har gjort i forhold til den digitale utviklingen. Som alle andre medier, står vi også foran digitale utfordringer. Vi er inne i en spennende prosess, både for ansatte, samarbeidspartnere, kunder og ikke minst for brukere, seere og lyttere, sier Bente Klemetsdal i meldingen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag