NA24.no

Ensomheten over for «LonelyGirl»

Sist oppdatert:
Den søte jenta som har pirret «hele» nettet med sin ensomhet, er ikke lenger alene.

Skaperne av nettvideobloggen «LonelyGirl15» har nå åpnet for produktplassering.

NA24 - din næringslivsavis

Nettvideobloggen «LonelyGirl15», som ligger på YouTube, har vært en kjempesuksess siden lanseringen i fjor sommer.

LES MER: «Ensom jente søker...»

Selv om det etterhvert ble kjent at LonelyGirl «Bree» egentlig var en skuespiller, fortsetter millioner av mennesker å se på videobloggen, skriver Adweek.

Nå er programskaperne Miles Beckett, Mesh Flinder og Greg Goodfried på jakt etter reklameinntekter.

Programskaperne skal i begynnelsen av prosjektet ha fått låne penger av sine foreldre for å finansiere prosjektet. Senere inngikk de en pay-per-click-avtale, og nå har de også begynt med produktplassering.

Blant selskapene som nå har fått et av sine produkter inn i videobloggen er tyggegummi-produsent Hershey´s.

- Produktplassering er mer logisk enn vanlig nettfilm-reklame. Vi behandler rollefigurene som om de skulle vært virkelige personer, så de må jo bruke virkelige produkter, sier programskaper Greg Goodfried.

Ifølge Goodfried trenger også konseptet reklameinntekter for å kunne betale skuespillere, samt videreutvikle prosjektet.

«LonelyGirl»-filmene skal være blant de mest sette på YouTube, med mellom 300. 000 og 900. 000 seere per episode.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere