Gå til sidens hovedinnhold

Er lei pressejaget

Eierne ved utestedet Odeon sier de blir stigmatisert i pressen.

Eierne ved Odeon i Oslo er lei av stadige presseoppslag og stigmatiseringen av stedet de driver.

NA24 - din næringslivsavis

- Vi legger hodet på hoggstabben nesten hver uke, men ønsker ikke fremstå som jålete, sier styreformann og eier Aron Thomas Natvig i Odeon til NA24.

Stigmatiseres
Natvig og hans partner Bent Finset eier Odeon og har den siste tiden følte seg nærmest hetset i pressen over deres konsepter på utestedet Odeon.

- Vi blir ringt opp fra så mange forskjellige presseinstitusjoner, og de spør om de samme spørsmålene, sier Finset, og legger til at sist uke ringte til og med Reiseradioen på NRK og ville vite hva som skjer.

- Alle vil vite om hva finanseliten drikker og har et tydelig fokus på glamourmodeller, noe vi synes det er veldig kjedelig, sier han.

Finset sier stedet vil ha sine fester i fred for fordragelighet, men har aldri annonsert for restauranten.

- Det er rett og slett flaut å sitte fem timer med pressen dagen etter et oppslag, sier han.

Dagbladet brukte forrige uke blant annet to forsider med at en finansmann hadde hatt en raptus på klubbens «turbo-tirsdager».

«Turbo-tirsdag»
Arrangementet ble første gang etablert på restauranten Josefine i Odeons nabolag med treff for internasjonale studenter i Anza i 1984. Det går fra siste tirsdagen i april til slutten av oktober på Oslos beste vestkant.

- Utgangspunktet som vi har videreført er fra møtene til flere amerikanske studenter i organisasjonen Anza på stedet Onkel Oswald, sier Finset hos Odeon.

Finset og Natvig har en lang erfaring fra diverse utesteder gjennom 90-tallet med de mest sentrale som Horgens, Neon, Lipp, Golden Room, 581, Zipper og Cosmopolitan.

De har hele 800-1.000 gjester innom stedet sitt hver tirsdag.

r

Champagne drikkes
Guttene sier det drikkes mye champagne på Odeon, og har flasker i spennet 550 kroner til en utstillingsflaske fra produsent til 70.000 kroner på lagret.

- Den dyreste champagne i dag er på rundt 24.000 kroner, men champagne er det mange drikker i dag, sier Finset.

Duoen sier de har veldig mange stamgjester og at man kan komme inn ved å bestille bord i god tid.

- Odeon er et landemerke som har stått som en bastion i Oslos uteliv i over 14 år, sier de nærmest i kor.

De har nettopp re-forhandlet avtalen med gårdeier. De fikk 25 prosent lavere leie, og ytterligere tolv år med drift.

Reklame

De beste kuppene du gjør på Milrab-salget