NA24.no

Facebook tar opp konkurransen med Finn.no

Slik ser den nye tjenesten til Facebook ut. Denne skal gjøre det enklere å kjøpe og selge ting via nettstedet.
Slik ser den nye tjenesten til Facebook ut. Denne skal gjøre det enklere å kjøpe og selge ting via nettstedet. Foto: Facebook
Sist oppdatert:
Tirsdag lanserte Facebook sin nye kjøp- og salgtjeneste.

Det er så kalte For Sale Groups, eller altså kjøp- og salggrupper, som nå kan velge den nye selg-funksjonen på Facebook når man oppretter en post.

Det betyr at brukerne kan legge til en beskrivelse av hva de segler, inkludert pris og sted for henting/levering. 

Selger kan også enkelt oppdatere posten med «tilgjengelig» eller «solgt», og det blir mulig å se gjennom katalogen for tidligere solgte produkter.

Det er slettes ikke noe nytt at grupper på Facebook blir brukt til å kjøpe og selge ting, men den nye tjenesten gjør det enklere å holde oversikt.

Les også: IS angripes av hackere på sosiale medier

Den største aktøren på digitale rubrikkannonser i Norge, Finn.no, skjelver imidlertid ikke i buksene av den nye konkurrenten. 

– Vi synes at det er en naturlig utvikling at de som er store tar skrittet videre og satser på dette. Tjenestene utfyller hverandre. Det er ofte sånn at folk bruker tjenestene i kombinasjon. Vi ser en «både-og»-holdning, sier PR- og informasjonssjef Lene Kallum i Finn.no til TV 2.

Tjenesten har allerede begynt å rulles ut globalt, og om man ønsker å være med allerede nå, kan gruppeadministratorer nominere sin gruppe.

Facebook forteller også i en pressemelding at det kommer til å komme flere nye tjenester for dette markedet i månedene som kommer.

Les også: 16-åring hengt ut for morens seksuelle legning på Instagram

Lik Nettavisen på Facebook og få ferske nyheter og friske meninger!


Rapporter om feil i artikkelen

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

Våre bloggere