NA24.no

Får ikke lede nordmenn inn i fristelse

Foto: Faksimile
Sist oppdatert:
Men svenskene er det ikke så farlig med.

Danske Carlsberg tar i bruk lommeteknologi for å lede svenske øldrikker til nærmeste bar. Det melder Resumé.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Det er det svenske byrået Great Works som har laget den ferske sommerkampanjen for bryggerigiganten.

De øltørste skal ledes inn i fristelse ved hjelp av posisjoneringssatellitter og et spesialutviklet kart som viser din posisjon og avstanden til nærmeste bar på kompatible mobiler.

Og som om ikke det er nok. Den holder også orden på drikkekameratene dine ved å vise deres posisjon på kartet.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Men før du legger ut på tur;

Løsningen som har fått navnet Where's the party kommer ikke til Norge.

- Hvis ingen gjør noe drastisk med norske reklameregler vil du nok ikke kunne se denne løsningen i Norge med det første, sier kommunikasjonssjef i Ringnes Bjørn Thorvaldsen til NA24 Propaganda.

Ringnes er eid av Carlsberg-gruppen.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere