NA24.no

Får reklamemonopol på Svalbard

Foto: Jan-Morten Bjørnbakk / SCANPIX
En annonsør får all reklameplassen på Svalbards nye flyplass.

JCDecaux har blitt tildelt reklamerettighetene på Svalbard Lufthavn Longyear. Istedet for å stykke ut de forskjellige annonseplasseringene har JCDecaux bestemt seg for å selge all reklameplass til en annonsør for minimum ett år.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Svalbard Lufthavn blir den 6. flyplassen i den norske reklameporteføljen og er foreløpig den siste av Avinors lufthavner JCDecaux opererer.

Større handlingsrom
- Svalbard Lufthavn Longyear er for oss en veldig spennende arena å jobbe med. Svalbard har et godt trafikkgrunnlag og de reisende må anses å være interessante for annonsørene å kommunisere med, i kraft av deres høye kjøpekraft og gode utdannelse, sier salgsdirektør Torgeir Johannessen i JCDecaux.

Terminalen på lufthavnen ferdigstilles i disse dager og det er fra før ingen reklame på flyplassen. Det gjør at en eventuell annonsør får større handlingsrom enn normalt hva gjelder utforming og plassering av reklamen på flyplassen.

Vil gjøre reklamen til en opplevelse
- Svalbard har spektakulær natur og gir rom for spektakulære opplevelser. Vi i JCDecaux har som mål at èn annonsør også skal gjøre flyplassen i Longyearbyen til en liten opplevelse. Vi ønsker å tilknytte oss en annonsør som vil kunne utvikle terminalen til å bli et foregangseksempel på effektiv og fremtidsrettet flyplassreklame, sier salgssjef Martin Angeltveit Baltzersen i JCDecaux.

Åpner for flere år
JCDecauxs markedssjef Bjørn Erik Aasebø sier til NA24 Propaganda at de vurderer å selge plasseringen for flere enn ett år av gangen.

- Hvis vi treffer den rette annonsøren så er det klart at det kan være interessant å selge flere år av gangen. Det er ikke klart ennå, det som er klart er at vi selger for minimum ett år av gangen, sier Aasebø.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere