NA24.no

Fikk samlet inn 20 millioner kroner

«Humorkvelden 2011» programledere Aamodt og Bonde Tusvik.
«Humorkvelden 2011» programledere Aamodt og Bonde Tusvik. Foto: MetteRandem (TVNorge)
Sist oppdatert:
Kjetil Andre Aamodt og Sigrid Bonde Tusvik fikk pengene til å strømme. Se alle TV-tallene her.

Flere norske TV-kanaler fornøyde med helgens TV-titting.

Se tall lenger ned på siden

«Humorkvelden» på TVNorge er en storstilt fadderaksjon med latter, tårer, musikk og underholdning. I løpet av den direktesendte tv-sendingen bidro blant andre komikere som Lene Kongsvik Johansen, Sigrid Bonde Tusvik, Bård Tufte Johansen og Harald Eia. Det de alle har til felles er ønsket om å gjøre en forskjell for de barna som trenger det aller mest.

I snitt så 146 000 nordmenn Unicefs «Humorkveld» på TVNorge på søndag.

- Denne sendingen bidro til å samle inn over 20 millioner kroner til Unicefs viktige arbeid for barn i hele verden. Det er vi mektige stolte av, sier kommunikasjonsdirektør i TVNorge, Svein Tore Bergestuen til NA24 Propaganda.

- For TVNorge er «Humorkvelden» en fantastisk mulighet til å bidra med noe viktig. Det er et privilegium at vi som tv-kanal kan bruke underholdning til å spre et så viktig budskap. Erfaringsmessig fortsetter nye faddere å strømme til i ukene etter «Humorkvelden», legger Bergestuen til.

TV2

  • «Idol» – 532 000 seere og andel 31,2% (532 000 seere og andel 31,5% forrige fredag)
  • «Senkveld med Thomas og Harald» – 735 000 seere og andel 45,6% (710 000 seere og andel 45,3% forrige fredag)
  • «Skal vi danse» samlet – 636 000 seere og andel 43,5% (647 000 seere og andel 42,9% forrige lørdag)

Se alle tall lenge ned på siden

Les også: Full kamp mot gullrekka

Tilspisser seg
- Det er hyggelig å se at vi har stabilt gode tall både fredag og lørdag. Jeg tror vi ser at helgene begynner å stabilisere seg seertallsmessig og vi forventer at våre konsepter vil holde seg bra utover høsten – i tillegg til at vi nok vil se en økning både for «Idol» og «Skal vi danse» når det spisser seg til i teten, sier Aleksander Valestrand,kommunikasjonssjef i TV 2 til NA24 Propaganda.

NRK

  • «Nytt på nytt» - 1.153.000 seere og andel på 64.4% (1.048.000 seere og en andel på 61% forrige fredag)
  • «Skavlan» - 1.014.000 seere og andel på 54.5% (856.000 seere og en andel på 49 % forrige fredag)
  • «Beat for Beat» - 690.000 seere og andel 43.0% (710.000 seere og en andel på 45 % forrige fredag)

Nå starter det
- TV2 er jo landet største TV-kanal og har mange sterke programmer, og de har jo råd til å slike program også. Jeg tenker at det er nå vi ser starten på TV-høsten, og at de store konseptene er på lufta hos alle kanaler, sa analysesjef Kristian Tolonen til NA24 Propaganda forrige uke.

Se alle tall lenger ned på siden

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere