NA24.no

Finns melkekupp

Foto: Tommy Brakstad
Sist oppdatert:
Har fått gratisreklame på 24 millioner melkekartonger.

Påskekrimmen havner direkte på frokostbordet for mange denne påsken, og for Schibsted-eide Finn.no er det ekstra hyggelig i en ellers så traurig hverdag.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

I årets melkekartongkrim spiller nemlig nettmarkedet en sentral rolle.

Noen har nemlig lagt ut hovedpersonens ski til salgs på nettstedet. Og som ikke det er nok, er det tegnet en faksimile på kartongene av nettstedet, som rulles ut i 24 millioner eksemplarer, ifølge Tine. Faksimilen viser også en finnkode til annonsen som den lille krimmen bygges rundt.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Ifølge Finn er annonsen allerede besøkt over 12.300 ganger og selskapets egen PR-sjef synes det er stas å pryde melkekartongen.

- Dette er veldig gøy, forteller PR-ansvarlig i Finn, Lene Kallum, til NA24 Propaganda.

Har ikke betalt
Hun forteller at de ble kontaktet for godkjenning av bruken før krimmen ble trykket på kartongene.

- Har dere betalt for denne profileringen?

- Nei, vi har ikke betalt for denne omtalen, sier Kallum.

Årets melkekartongkrim er skrevet Erlend Loe. Han utga i 2004 romanen «Doppler» med et omslag slående likt en melkekartong fra Tine.

PR-kupp
- For Erlend Loe er dette en meget verdifull profilering, sier partner og PR-mann Trond A. Skjelbred i Nor PR.

Han mener at Tine kunne fått godt betalt for å selge plass på melkekartongen.

- Jeg er sikker på at mange forfattere ville gjort en slik jobb gratis.

Skjelbred vil ikke anslå noen PR-verdi for Finn, men uttaler allikevel at den ikke er ubetydelig.

- Dette er jo en flott produktplassering som de på toppen får gratis.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere