NA24.no

Valuta USD 7,77 EUR 9,60 GBP 11,12 SEK 92,37
Oslo Børs 0,19%

Fruene avsluttet med stil

Sist oppdatert:
I direkte konkurranse med C.S.I. avsluttet de frustrerte fruene sesongen med glans.

Med to sesongfinaler og én premiere benket tv-seerne seg i godstolene tirsdag kveld.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Ikke frustrerende
Og ikke overraskende var det Frustrerte Fruer som vant kappløpet blant de kommersielle kanalene. Da fruene takket av for denne sesongen tirsdag kvelden hadde de gjennom våren samlet i snitt 490.000 seere og en markedsandel på 35,2 prosent i det nasjonale fjernsynsunivers.

Finalen var over snittet med 499.000 seere med en andel på 40,5 prosent.

- Det er en veldig god avslutning, og vi er veldig fornøyde med hele sesongen. Nå gleder vi oss til at vår andre tirsdagssuksess Grey's Anatomy kommer på lufta neste uke, sier informasjonsmedarbeider i TV 2, Jørund Rasdal Unneland, til NA24 Propaganda.

Tirsdag kommer en spesialepisode i serien, før det er premiere på sesong tre påfølgende uke.

Mord og mysterier
På TVNorge var det etterforskerne i C.S.I. som sto for å samle seere.

Hver femte tv-seere på fjellet fulgte finalen på sesong sju av den populære serien.

I gjennomsnitt fulgte 252.000 seere programmet, noe som ga TVNorge en markedsandel på 20,5 prosent i det nasjonale fjernsynsuniverset. Det er noe lavere antall seere, men høyere andel enn resten av sesongen.

- C.S.I. er franchise som for TVNorges vedkommende er veldig innbringende. Den er stabil og er et av formatene som tiltrekker seg ganske like andeler i forhold til kjønnene, forteller Vivi Trøsvik i TVNorge.

Tirsdag så hver femte kvinne og mann som hadde på tven programmet. Dette er omtrent som sesong seks.

Snittet for sesong sju som begynte i februar var på 285.000 seere og en hadde en markedsandel på 20,1 prosent.

- Den klarte veldig fint å holde andelene. Vi ser at det er veldig stabilt i forhold til i fjor, forklarer Trøsvik.

Tirsdag om en uke er det CSI: Miami som skal bryne seg på nye krimgåter og konkurransen fra TV 2.

Swing-om
So You Think You Can Dance, den amerikanske versjonen av Dansefeber, hadde premiere tidligere på kvelden på TVNorge. I gjennomsnitt fulgte 124.000 seere programmet, noe som betyr at omtrent hver fjerde tv-seer som hadde på apparatet fulgte premieren.

Største gruppen var jenter i alderen 12 til 19 år. Faktisk så halvparten av alle seere i denne gruppen på danseprogrammet. Det er nærmest en dobling fra sesong 2.

Når den norske versjonen komme tilbake på TVNorge er enn så lenge uvisst.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere