*Nettavisen* Økonomi.

Full annonsekrig i Danmark

Danske aviser slåss om annonsene.

Ekstrem konkurranse om annonsene i de danske storbyene gir seg utslag i millimeterprisene, melder Business.dk.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

- Jeg er ikke i tvil om at dette først og fremst er uttrykk for den priskrigen på annonser som de nye gratisavisene har medført, sier lederen i Danske Dagblades Forening, Jens Bebe, etter at den årlige reklameforbruksundersøkelsen fra Dansk Oplagskontrol viser at de danske dagsavisenes annonseinntekter i fjor falt med 7,6 prosent.

Bebe venter heller ikke at bildet endrer seg i 2008. Han understreker likevel overfor Business.dk at dagspressen fortsatt er et betydelig annonsemedium og at situasjonen er betydelig bedre utenfor storbyene, der betalingsavisene ikke har gratisavisene å kjempe med.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag