NA24.no

G-sport tester Facebook-tjeneste

Markedsdirektør,Kyrre Lømo i G-Sport.
Markedsdirektør,Kyrre Lømo i G-Sport. Foto: G-Sport
Sist oppdatert:
G-Sport er på lag med Facebook med tjenesten «Check-in Deals».

Facebook lanserer i dag tjenesten Facebook «Check-in Deals» i Norge. G-Sport er den eneste aktøren i sportsbransjen som lanserer tilbudet fra starten.

- Vi har store forhåpninger til at denne tjenesten kan øke kundetilfanget og styrke lojaliteten ytterligere, sier Kyrre Lømo, markedsdirektør i G-Sport, i en melding.

Den nye tjenesten gir butikker muligheten til å sende kunder spesielle tilbud på mobilen når de har sjekket inn via Facebook Places. G-Sport er et av fire selskaper i Norge som er håndplukket av Facebook til prosjektet som lanseres i dag. De fire representerer helt ulike bransjer, men har til felles at de alle er landsdekkende kjeder.

- Unik mulighet
- Lanseringen av Facebook «Check-in Deals» er en unik mulighet for G-Sport, og vi trengte ikke mange minutter på å takke ja til tilbudet. Vi mener konseptet passer veldig godt til måten vi ønsker å skreddersy kommunikasjonen til og dialogen med våre kunder på. I tillegg er det interessant å prøve ut en etablert sosial mediekanal på denne innovative måten, sier Lømo.

Elektronisk jungeltelegraf
Via en egen Facebookside får brukerne også mulighet til å se hvilke tilbud deres venner har benyttet seg av. Dette gjør handlingen mer sosial og skaper en positiv jungeltelegrafeffekt som speiler Facebook som en unik markedsføringsplattform. Norgeslanseringen av den nye tjenesten flytter dialogen fra nettet til butikken, og sikrer at butikker kan nytte seg av markedsføringseffekten som ligger i anbefalinger mellom venner og kjente.

Check-in Deal på 3000 HH-bagger
- Til lanseringen har vi fordelt 3000 Helly Hansen duffelbagger til alle våre butikker i landet. Det er viktig for oss at ikke bare de som bor i storbyene får mulighet til å bli med på dette. G-Sport er nemlig der du bor, fra Alta til Mandal, sier Kyrre Lømo. Fremover kommer vi fortløpende til å tilby ulike former for gode tilbud. Vi oppfordrer derfor alle som lever et aktivt liv og/ eller er interessert i sportsutstyr til å følge oss på facebook. Her vil vi offentliggjøre hvilke gode tilbud du vil få i butikk når du sjekker inn, sier han i meldingen.

Slik fungerer Facebook Check-in Deals:
1.Brukere går inn på Facebook Places via Facebook-kontoen på sin mobiltelefon
2.En liste med butikker og plasser i nærheten vises. De virksomheter som er registrert på Check-in Deals utheves i listen som dukker opp.
3.Når brukeren sjekker inn på den markerte plassen dukker også tilbudet opp.
4.Brukeren kan nytte seg av tilbudet ved å vise det frem i kassen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere