*Nettavisen* Økonomi.

Giganten åpner lommeboken

Foto: Heiko Junge (Scanpix)

Schibsted kjøper Sveriges største reisecommunity, Resdagboken.se.

02.09.09 10:57

Selger er forsikringsselskapet Europeiske, skriver Resume.

Partene er enige om å ikke avsløre kjøpesummen.

Schibsted har solgt unna i stor stil i det siste for å senke gjelden. Schibsted har blant annet solgt film- og tvproduksjonsselskapet Metronome og medieovervåkingsselskapet Retriever.

Planen er å slå sammen Resdagboken.se med bookingtjenesten Destination.se, som Schibsted eier fra før.

- Destination har hatt en kanonsommer med trafikkrekord og høye inntekter. Med Resdagboken vil vi kunne tilby bedre annonseløsninger og også komme nærmere vårt mål om å nå alle svensker som booker reisene sine på nett, sier Destinations administrerende direktør Frans Storm i Destination i en uttalelse.

Annonsebilag