*Nettavisen* Økonomi.

Gratis-millioner i kassen

MetroXpress har klart å få til overskudd midt i gratisaviskrigen.

Overskuddet i MetroXpress kommer på tross av at gratisavisen fikk tre nye konkurrenter i gratisavismarkedet i 2006. Fra før av hadde MetroXpress konkurranse om pendlernes oppmerksomhet fra Urban, men i 2006 kom også gratisavisene 24timer, Dato og Nyhedsavisen på markedet. Det lanserte full krig om de danske avisleserne.

NA24 - din næringslivsavis

Gratisaviskrigen førte også til at MetroXpress forsøkte seg med en ettermiddagsutgave som etter kort tid ble lagt ned igjen. Denne satsingen skal ha kostet MetroXpress seks millioner danske kroner, skriver MediaWatch.

Overskuddet i MetroXpress endte på 24 millioner kroner.

Moderselskapet Metro International fikk et overskudd på 108 millioner kroner.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.