Aller-gruppens Oslo-magasin WHERE2GO lanseres førstkommende torsdag.
NA24 - din næringslivsavis
WHERE2GO, som er det andre gratismagasinet som gis ut av Aller-gruppen i Norge, skal være et eksklusivt trend- og livsstilsmagasin som skal «sette fingeren på bypulsen».
- Konseptet går ut på at vi skal bruke byen mer aktivt og åpne folks øyne for byens muligheter, i tillegg til å lage et ordentlig magasin for menn og kvinner, sier redaktør Kjersti Kvam til NA24 Propaganda.
Ifølge Kvam vil det, i tillegg til byreportasjer og moteinnslag, være eget stoff dedikert spesielt til kvinner og menn.
- Vi har for eksempel en spalte som heter «bilsnakk» som da er beregnet på menn, men som selvfølgelig også kan leses av kvinner, sier hun.
Første utgave av WHERE2GO slippes i et opplag på 30.000 eksemplarer, og vil dermed bli godt synlig i det totale bybildet tror Kvam.
Ideen til magasinet er hentet fra København, hvor WHERE2GO er det største og mest leste gratismagasinet.
Aller-gruppen har fra før av gratismagasinet «Shoppingmagasinet» (lansert høsten 2006), som i hovedsak konsentrer seg om såkalt «city shopping».
