*Nettavisen* Økonomi.

Gulltaggen biter fra seg

Kjempeoppslutning for reklamekonkurransen.

17.03.10 11:20

Gulltaggen, reklamekonkurransen for interaktiv reklame, har mottatt 60 prosent flere bidrag sammenlignet med fjoråret. Hele 392 bidrag ble meldt inn før fristen mandag kveld. Dette er ny rekord og kvaliteten i konkurransen er løftet, melder INMA.

- Det er morsomt å se at usikre økonomiske tider ikke har lagt noen demper på byråenes evne og lyst til å konkurrere og vise seg frem i Gulltaggen, sier jurygeneral Mathias Friis.

Friis er Kreativ leder i MediaFront, og har lang fartstid som jurydeltaker, og satt blant annet i årets Cannes Cyber Lions Jury og årets New York Festivals jury. Friis er også engasjert i årets Gullblyanten konkurranse, og ble tidligere i år tildelt Gulltaggens ærespris, sammen med MediaFront.

- Vi har eksplosjonsartet vekst i alle kategorier. Likevel, er det spesielt hyggelig å notere at det største bidragsløftet finnes i nettstedskategoriene, melder prosjektleder for reklamekonkurransen i INMA, Helene Eikeland.

- Det er veldig gøy å se at den nye kategorien for Beste digitale kampanje, Nordic Challenge, har fått inn over 45 bidrag, hvorav flere fra ledende svenske digitalbyråer som Farfar og Forsman & Bodenfors. Her ligger det an til en real Norge-Sverige-landskamp på den digitale arena. Også i juryene har vi hentet reklamekanoner fra hele Skandinavia. Kompetansedeling og økt samarbeid på kryss av landene fremmer innovasjon og nyskapning. Gulltaggen blir på denne måten en fin arena for å løfte Skandinavisk håndtverk og ide, melder Børge Sandengen, daglig leder i INMA.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.