Gå til sidens hovedinnhold

- Har mer enn nok seere

TV 2 har flere seere enn de får betalt for.

Fra tomt varelager i vår har TV 2 nå flere seere enn de får avsetning for. Salgsdirektør Bjørn Gunnar Rosvoll i TV 2 sier situasjonen er helt annerledes denne høsten enn tidligere i år.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

I vår og sommer gikk seertallene tilbake i viktige aldersegmenter og mediebyråer og annonsører var bekymret om de fikk nok igjen for sine tv-investeringer. Nå samler storsatsinger som «Idol», «Senkveld» og «Jakten på kjærligheten» store seerskarer til kanalen.

Ledig kapasitet nå
Fra seermangel i vår har derfor TV 2 godt med varelager nå.

- TV-seingen har gått frem generelt og TV 2 spesielt har gått frem. Vi gleder oss selvfølgelig over det og er ikke lenger utsolgt. Vi har plass til nye annonsører, sier Rosvoll til NA24 Propaganda.

- Betyr det at dere har tatt vel mye i og svidd av mer programkroner enn dere får annonsører til?

- Jeg mener det er et bra forhold mellom tilbud og etterspørsel nå, sier Rosvoll.

Han mener det i like stor grad som antall seere dreier seg om hvilken kommunikasjonseffekt de enkelte reklamekanalene bidrar med.

- Vi ser at vi når godt opp når det gjelder kommunikasjonseffekt, sier Rosvoll.

Frykter ikke distribusjonssvikt
Det er fremdeles usikkert om TV 2 blir distribuert via satelitt, men Rosvoll er tilsynelatende ikke bekymret.

- Vi mener at merkevaren TV 2 er så sterk at det ikke vil ta lang tid før vi er oppe i en tilsvarende dekning, sier Rosvoll.

- Det kan bli en situasjon hvor TV 2 mister distribusjon og TV3 får langt høyere distribusjon, snur det på konkurransesituasjonen?

- Vel, Tommy Sharif synger fremdeles like surt. Vi har tatt initiativ til å bedre distribusjonen til våre konkurrenter gjennom vårt engasjement i RiksTV. Så vi frykter ikke konkurransen, selv om konkurrentene får bedre distribusjon, sier Rosvoll.

Reklame

Denne eksklusive motebutikken har salg bare én gang i året