*Nettavisen* Økonomi.

Har solgt annonser for 6,7 milliarder

Harald Eide-Fredriksen,Styreleder i Mediebyråforeningen. Foto: MEC

Pen vekst i annonsemarkedet. Se tall for oktober her.

Mediebyråene har høstet inn 6.775 milliarder reklamekroner i perioden januar til og med september, opp fra 6.380 milliarder i samme periode i fjor. Det betyr at omsettingen er 6.2 prosent mer enn i tilsvarende periode i fjor. Det viser rykende ferske tall fra Mediebyråforeningen.

- Også oktober endte med en hyggelig vekst i annonsemarkedet sammenlignet med fjoråret. Det er ingen tegn i markedet, i hvert fall ikke i det som faktureres gjennom mediebyråene, på at annonsørene bremser opp på grunn av usikkerhet i verdensøkonomien, sier Harald Eide-Fredriksen Styreleder i Mediebyråforeningen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag