NA24.no

Her er Asias reklamejumbo

Foto: BYUN YEONG-WOOK (AFP)
For dette landet går det rett sør.

Av de tolv landene som analytikerne i Nielsen har analysert er det Sør Korea som har det største fallet i reklameinntekter i 2008.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Landet, som er de tredje største etter innbyggerantall i Øst-Asia, opplevde et fall på åtte prosent, sammenlignet med 2007. I siste kvartal var fallet alene på 19 prosent sammenlignet med samme periode året før.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Alle reklamekanalene i landet melder om fall. Innenfor bransjer er det ikke finansnæringen som bremset opp mest på bruken av reklamekroner, eller won som er valutaen i landet. Bygg og eiendom brukte 28 prosent mindre på reklame i 2008.

Det var kun tre bransjer som kunne melde om økte reklameinvesteringer. Transport deler, interiør og mat, mens det var tre teleaktører som brukte med reklamekroner i landet i 2008.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere