*Nettavisen* Økonomi.

Historiens tøffeste?

Foto: (Splash/Allover)

Denne annonsekampanjen er historisk. Bokstavelig talt.

Det har vært mange historiske reklamekampanjer, men få reklamekampanjer for historie som har vært såpass tøffe som det amerikanske Smithsonian nå har lansert. I annonsekampanjene sammenligner man historiske personer med det som regnes som tøffinger akkurat nå.

Smithsonian Institution er USAs nasjonalmuseum, oppkalt etter James Smithson . Institusjonen består av et antall museer og gallerier samt National Zoo. To museer ligger i New York og de øvrige i Washington, DC. De samlede utstillingene har mer enn 142 millioner gjenstander.

Store på sosiale medier
Smithsonian er regnet som en av de aktørene i USA som har vært mest frampå de siste årene med moderne markedsføring, og deres tjeneste Smithsonian Wild er en av mange tjenester som bruker sosiale medier for å være i interaksjon med folk gjennom nettet.

- Vi er mer enn et museum, sa Michael Edson som er direktør for sosiale medier i Smithsonian til New York Times tidligere i år.

Under en prosent av hva kolleksjonen som Smithsonian eier er på utstilling til enhver tid.

Her finner du Smithsonian på nett

Her er deres Youtube-kanal

Her er Smithsonian på Facebook

Her er deres Twitterkonto

Likevel er det altså ikke nok for nasjonalmuseet å være store på sosiale medier. De skal også nå vise at historie er tøft mot en ny generasjon amerikanere:

Klikk på bildet for å forstørre.

Klikk på bildet for å forstørre.

Klikk på bildet for å forstørre.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag