Gå til nye Nettavisen

Lyst til å se den nye Nettavisen?

NA24.no

Historisk vekst for mediebyrå

Linda Kling, Ruben Søgaard og Tord Sollie i MediaCom AS
Linda Kling, Ruben Søgaard og Tord Sollie i MediaCom AS Foto: Mediacom
Mediacom øker med 500 mill.

Mediacom går inn på toppen av listen over landets største mediebyrå etter en formidabel vekst i bruttoinntektene i 2010. Mediebyrået, som ledes av administrerende direktør Ruben Søgaard, økte den formidlede medieomsetningen på vegne av sine kunder med hele 503 millioner kroner i fjor og landet dermed på sin høyeste totalomsetning noensinne med 1,45 milliarder kroner. Veksten i prosent var på hele 53 prosent

Det gjør Mediacom og Ruben Søgaard til landets største, enkeltstående mediebyrå med klar margin. For selv om mediebyrågruperingen til Omnicom i Norge har en omsetning på 1,6 milliarder kroner så er det fordelt på både mediebyrået OMD og PHD.

Les også: Satser på utradisjonelle virkemidler

Størst i norge
- Mediacom er for først gang siden oppstarten i 1994 Norges største mediebyrå. Vi har vokst med 500 millioner kroner og det er jo like stort som et mediebyrå alene, sier administrerende direktør Ruben Søgaard til Kampanje.

Ansetter flere
- For oss er det morsomt å være størst, men det er ikke det viktigste. Kundene er opptatt av kvaliteten på de produktene vi leverer og det er det som er det viktigte. Å være størst er i seg selv ikke noe mål for oss, sier Søgaard.

Rapporter om feil i artikkelen

Vil du delta i debatten?
Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt. Her kan du enkelt bidra med din mening
(tjeneste under utvikling).

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!