NA24.no

Historisk vekst for mediebyrå

Linda Kling, Ruben Søgaard og Tord Sollie i MediaCom AS
Linda Kling, Ruben Søgaard og Tord Sollie i MediaCom AS Foto: Mediacom
Mediacom øker med 500 mill.

Mediacom går inn på toppen av listen over landets største mediebyrå etter en formidabel vekst i bruttoinntektene i 2010. Mediebyrået, som ledes av administrerende direktør Ruben Søgaard, økte den formidlede medieomsetningen på vegne av sine kunder med hele 503 millioner kroner i fjor og landet dermed på sin høyeste totalomsetning noensinne med 1,45 milliarder kroner. Veksten i prosent var på hele 53 prosent

Det gjør Mediacom og Ruben Søgaard til landets største, enkeltstående mediebyrå med klar margin. For selv om mediebyrågruperingen til Omnicom i Norge har en omsetning på 1,6 milliarder kroner så er det fordelt på både mediebyrået OMD og PHD.

Les også: Satser på utradisjonelle virkemidler

Størst i norge
- Mediacom er for først gang siden oppstarten i 1994 Norges største mediebyrå. Vi har vokst med 500 millioner kroner og det er jo like stort som et mediebyrå alene, sier administrerende direktør Ruben Søgaard til Kampanje.

Ansetter flere
- For oss er det morsomt å være størst, men det er ikke det viktigste. Kundene er opptatt av kvaliteten på de produktene vi leverer og det er det som er det viktigte. Å være størst er i seg selv ikke noe mål for oss, sier Søgaard.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere