
Hvem blir årets sponsor ?

Christian Hansen
Juryen for SPOT 2012 har nominasjonene til kategoriene «Årets Sponsor» og «Årets Kampanje» klare. Både SpareBank 1 og DNB er nominerte i begge kategorier.
I kategorien «Årets Sponsor» er følgende nominerte: SpareBank 1, DNB, Gjensidige, VG og Hafslund.
- Fem meget sterke nominerte som vet hva de holder på med. De har klare målsettinger – og en rød tråd i det de foretar seg. Høy kvalitet, sier daglig leder i Sponsor- og Eventforeningen Hege Mauroy i en melding.
Selve utdelingen vil gå av stabelen onsdag 1. februar på Grilleriet i Oslo. Der vil følgende priser bli utdelt: «Årets Sponsorobjekt», «Årets Sponsor», «Årets Event», «Årets Kampanje», og «Årets SPOT».
I kategorien «Årets Kampanje» er følgende fem nominerte: SpareBank 1 og Kitchen for sin kampanje om lokal forankring, IKEA/WWF/Trigger for Earth Hour, Kreftforeningen/Foreningen for brystkreftopererte – for Rosa sløyfe, DNB for bank fra A til Å og Statoil/Gambit for Teach First.
- Det er jevnt i toppen i «Årets Kampanje». Også her finner vi en stor bredde, noe som karakteriserer både event og sponsing som kommunikasjonskanaler, sier juryleder Karen Onsager- i SPOT 2012 i meldingen.
Juryen til SPOT kommer med flere nominasjoner om kort tid.
- Om få strakser er også nominasjonene for kategoriene «Årets Event» og «Årets Sponsorobjekt» klare, forteller Onsager i meldingen.
I juryen sitter følgende personer: Karen Onsager/konserndirektør Kommunikasjon og samfunnsansvar i Hafslund, Morten Paus/daglig leder i Komon-Stageway, Øistein Mjærum/kommunikasjons- og markedsdirektør i Røde Kors, Thomas Tveteraas Helgø/rektor ved Emergence School of Leadership, Linnéa Svensson/prosjektleder Eyeworks Dinamo og Rune Gutteberg Hansen/kommunikasjonssjef i Statnett.
Mest sett siste uken
Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!