*Nettavisen* Økonomi.

Internett er reklamevinneren

Uønsket post reklame uadressert post Posten brev aviser Foto: Bendiksby, Terje (Scanpix)

Postkasse, kino og aviser er taperne.

17.01.13 16:41

Mediebyråforeningens rapport over omsetning i 2012 ender i underkant på åtte milliarder kroner. Det 0,5 prosent bak året før.

Tendensene for året bekreftes ved at postkassedistribuert, kino og trykte medier går tilbake mellom 8 og 14 prosent. Radio- og utendørsreklame holder samme nivå som 2011. TV og digitale medier øker dermed sin omsetning og sine markedsandeler.

TV-reklamen øker med litt over fem prosent. Det er 2 prosentpoeng opp i markedsandel, til 37,8 prosent. Omsetningen har økt med nesten 150 millioner gjennom foreningens medlemmer i 2012, mens internett står for den største økning med 170 millioner.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.