Iøynefallende bestikk

Ni av ti kvinner skal kjenne til Hardanger Bestikk, ifølge undersøkelse.

Hardanger Bestikk har i en undersøkelse Infact har utført oppnådd en merkevarekjennskap på 86 prosent i Norge. Blant kvinner i alderen 25-39 år er kjennskapen på 91 prosent, ifølge en pressemelding.

- Vi er svært fornøyd med at så mange kjenner til oss, sier daglig leder Rune Leikvoll i Hardanger Bestikk, i meldingen.

Leikvoll melder at han de siste årene hatt fokus på å bygge hjørnesteinsbedriften i Kinsarvik til en nasjonal merkevare. Bedriften ble etablert av faren for mer enn 50 år siden, og sønnen tror det er mange sammensatte årsaker til at bedriften kan kalle seg en sterk merkevare. I 2009 ble Hardanger Bestikk tildelt to designpriser fra Norsk Designråd for bestikket Tuva, og i 2010 ble det en pris for designet på en eggeserie.

Leikvoll håper designprisene har bidratt positivt, men uten bestikkserien Ramona hadde ikke kjennskapen vært like stor.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Økonomi

Annonsebilag