*Nettavisen* Økonomi.

Journalister fornekter Se og Hør

Bare to prosent av norske journalister vil innrømme at de ukentlig kjøper Se og Hør.

25.04.07 14:35

Et stort flertall av norske journalister sier de tror arbeidsmetodene til Se og Hør-redaksjonen ikke er fremmed for andre redaksjoner, men bare tre prosent tror mange andre journalister bruker de samme metodene.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Tallene er fra en måling Norsk Respons har gjort for Nordiske Mediedager.

«Hos tannlegen»
- Det er artig å registrere at også journalister bare leser Se og Hør hos tannlegen eller frisøren. Det mest interessante er at mens de enstemmig fordømmer metodene tror likevel et overveldende flertall at også andre journalister bruker bladets arbeidsmetoder, sier professor Frank Aarebrot til Nordiske mediedagers nettsider.

Lite lest
81 prosent av norske journalister hevder at de aldri kjøper Se og Hør. 14 prosent kjøper det sjelden, mens altså bare to prosent tar det med seg fra bladhyllene hver uke.

Antallet som leser bladet er betydelig høyere: Fem prosent en gang i uken, fire prosent annen hver uke, 10 prosent en gang i måneden, men altså hele 81 prosent sjeldnere eller aldri.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.