NA24.no

Kaffestund med Clooney

Sist oppdatert:
George Clooney er igjen det eksklusive kaffemerket Nespressos ansikt utad.

Skuespilleren George Clooney fortsetter samarbeidet med Nespresso og spiller hovedrollen i merkets nye reklamefilm.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Clooney, en selverklært kaffeelsker, samarbeidet også med Nespresso i 2006. I disse dager er det premierevisninger på Nespressos nye reklamefilm med Clooney i hovedrollen, ifølge en pressemelding fra selskapet.

Din egen barista
Nespresso-merket, som er et heleid datterselskap av Nestlé Group, er i stadig vekst. Den såkalte Nespresso Club har i dag over tre millioner medlemmer, og under en femårsperiode kommer selskapet til å åpne førti nye butikker verden over. I Norge har merket vært tilgjengelig siden 2003.

Nespresso lager også egne espressomaskiner, og Clooney setter pris på muligheten privatpersoner har til å være sin egen barista.

- Når man var yngre fantes det cappuccino og espressomaskiner, men de var enorme og ekstremt dyre. Nå finnes disse små og bra maskinene, der du raskt og enkelt kan lage en kopp kaffe, sier George Clooney.

Drakk 17 kopper kaffe
Under den halvtimes lange innspillingen av den nye reklamefilmen, med tittelen «George Who?», skal Clooney ha drukket 17 kopper kaffe i jakten på sin favoritt.

Utfallet ble varianten «Grand Cru Roma».

En forhåndsvisning av reklamefilmen, som har premieredato 14. november, ligger allerede ute på Nespressos hjemmeside.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere