Kampanje kuttet i to

Foto: Faksimile

Staben halvert, men lover uendret satsning.

15.04.09 08:57

Den 1. april tok flere av de ansatte over Kampanje. Nå skal papir- og nettutgaven videreføres, men med halvert stab.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Det er bare litt under en måned siden daværende nettredaktør lovet en uendret besetning.

- I og med at dette er en virksomhetsoverdragelse fortsetter de arbeidsforholdene som er i dag som før, sa Knut Kristian Hauger i Kampanje til NA24 Propaganda da.

Hauger bekreftet også da at ansvarlig redaktør Hans Hjellemo ville fortsette etter 1. april.

Les mer: Uendret besetning i Kampanje

Slik ble det ikke.

Den 3. april ga Hjellemo seg og Knut Kristian Hauger tok over som konstituert ansvarlig redaktør i tillegg til sitt verv som daglig leder.

Les mer: Redaktøren går i Kampanje

Flere forsvant
Litt senere forsvant også plutselig to av journalistene på oversikten over ansatte, slik at seks ansatte var blitt redusert til tre.

Har de to blitt sagt opp?

- Ingen har blitt sagt opp i Kampanje Forlag. Overtakelsen av Kampanje var en full virksomhetsoverdragelse som gjaldt alle ansatte. At vi i dag er færre ansatte skyldes at de øvrige ikke ønsket å være med videre. At noen reserverer seg mot å bli med får vi bare ta til etterretning, sier konstituert ansvarlig redaktør Knut Kristian Hauger til NA24 Propaganda, som ønsker dem lykke til videre.

På tross av en halvert stab lover Hauger en uendret satsning fra det nå selvstendige fagbladet på tross av en halvering av staben.

- Planen er å kjøre videre med den samme frekvensen på magasinet. Vi har tro på kombinasjonen nett og papir og er i spennende samtaler i forhold til å gi Kampanje magasin en liten revitalisering. Det første nummeret som kommer ut under det nye eierskapet blir et stort dobbeltnummer i begynnelsen av juni, sier Hauge.

Lover bedre nett
Redaktøren lover en bedre presentasjon av innholdet i magasinet i fortsettelsen.

- Magasinet skal bli enda bedre og det første leserne vil merke det på er på selve presentasjonen. Når det gjelder innholdet skal vi fortsatt være i front som en troverdig og etterrettelig publisistisk leverandør av nyheter, innsikt, analyse og kunnskap om medie- og kommunikasjonsindustrien. Men vi skal heller ikke ekskludere de som ikke jobber i bransjen. Kampanje skal være både et fagblad og et næringslivsmagasin, men Kampanje er mer enn et magasin. Vi har også ambisjoner om å utvikle Kampanje.com, men disse planene vil vi komme tilbake til, lover han.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

- Vi har eid Kampanje i knappe to uker og ønsker ikke gå ut med våre budsjetter i media. Annonsesituasjonen er for oss som for alle andre utfordrende, men likevel har vi stor på at Kampanje skal komme seg helskinnet gjennom finanskrisen og nedgangstidene.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.