NA24.no

Kan bli best på PR i Europa

Preben Carlsen, daglig leder i Trigger Oslo.
Preben Carlsen, daglig leder i Trigger Oslo. Foto: Trigger Oslo.
Trigger Oslo med seks finalister i European Excellence Awards.

Finalistene i årets største europeiske PR-konkurranse, European Excellence Awards, er klare. Trigger Oslo har flest bidrag videre fra Norge med hele seks finalister. Byrået som ble etablert i fjor høst, er også en av fem byråer som kjemper om den prestisjetunge tittelen «Årets nykommer» i Europa.

- Intenst, utfordrende og fantastisk inspirerende, er en passende beskrivelse av vårt første leveår som byrå. At vi så raskt får internasjonal anerkjennelse for jobbene vi har levert, og attpåtil topper det med å bli nominert til årets nykommer i Europa er nesten ikke til å tro, sier Preben Carlsen, daglig leder i Trigger Oslo i en melding.

Løsninger som engasjerer
Trigger Oslo lanserte i september 2010, som det første byrået som har spesialisert seg på å utvikle engasjerende kommunikasjonsløsninger. Siden den tid har Trigger gått fra fire til ti ansatte. Byrået jobber i dag med en rekke attraktive merkevarer, som Telenor, H&M, DFDS, Stabburet, Plantasjen, Klima- og Forurensingsdirektoratet, NHO, djuice, Jordan og Comoyo.

- Helt siden vi lanserte har vi opplevd at kundene våre har et reelt ønske om å tenke nytt. Sammen har vi utviklet nyskapende løsninger som har levert effektive resultater. Vi opplever at stadig flere får øynene opp for at effektivt engasjement er svaret på mange av de utfordringene dagens markedsførere står ovenfor. Fremtiden ser med andre ord både lys og spennende ut, forteller Carlsen i meldingen.

Dette er Triggers seks finalister
I tillegg til å være nominert som årets nykommer i Europa, er Trigger representert i finalen med tre ulike jobber i fem forskjellige kategorier. The Human App for djuice, er videre i kategorien for beste nordiske kampanje, beste kampanje i sosiale medier og beste kampanje i telekommunikasjonsbransjen i Europa. Klimalandskampen for IKEA Norge er videre i beste nordiske kampanje og Fashion Week in Hell for Anti Sweden Jeans er videre i mote og skjønnhetskategorien.

- Vi pleier å si at modige kunder står bak ti av ti gode kampanjer. Det stemmer så definitivt for de jobbene vi har videre i finalen. Finalistene er kunder som har turt å satse på en god ide. Belønningen har de allerede fått i form av gode resultater, og nå kommer dette som en inspirasjonsbonus på toppen. Vi er stolte, sier Carlsen i meldingen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere