NA24.no

Valuta USD 7,77 EUR 9,60 GBP 11,12 SEK 92,37
Oslo Børs 0,19%
Markedssjef på Strømmen Storsenter, Christin Brandt, har som første kjøpesenter i Norge engasjert unge og lokale skribenter på kjøpesenterets egen blogg.
Markedssjef på Strømmen Storsenter, Christin Brandt, har som første kjøpesenter i Norge engasjert unge og lokale skribenter på kjøpesenterets egen blogg. Foto: Strømmen Storsenter

Kjøpesenter med blogg

Strømmen Storsenter satser på lokale skribenter.

Flere og flere kjøpesentra har engasjert profilerte bloggere til å skrive for seg, men Strømmen Storsenter tenker annerledes. De har engasjert lokale bloggere, noe som har gjort Shoppingblogg.no til en kjempesuksess.

- Vi går litt mot strømmen på Strømmen Storsenter, og ønsker ikke å knytte oss opp mot kun en profilert blogger. På vårt nye nettsted shoppingblogg.no har vi flere lokale bloggere som skriver om mote, interiør, livsstil, underholdning, mat og gadgets, sier markedssjef Christin Brandt hos Strømmen Storsenter i en melding.

Intervju
For å få tak i de lokale bloggerne la Strømmen Storsenter ut en henvendelse på sin Facebook-side, som har nesten 17 000 tilhengere. Responsen var bra, og aktuelle bloggere ble kalt inn til et lite jobbintervju.

- Vi endte opp med sju bloggere, som har hvert sitt spesialfelt. De fleste er unge og foreløpig ganske ukjente i blogguniverset, men vi har også med Trine Sandberg som har en av Norges mest populære matblogger, sier hun.

Shoppingblogg.no er en kanal hvor Strømmen Storsenter kan møte sine kunder på en helt annen måte enn på for eksempel Facebook.

Vi kontrollerer ikke
- For det første har vi mulighet til å komme med mye mer informasjon på en blogg enn på Facebook, og vi føler også bloggen vår er langt mindre kommersiell. Bloggerne skriver gjerne om hva de finner på senteret, men de står fritt til å skrive hva de vil og blir ikke kontrollert av oss, sier Brandt i meldingen.

Siden Shoppingblogg.no startet for to måneder siden har besøkstallet gått rett i været. Mer enn 7.000 unike brukere var innom den første tiden, og tallet bare øker.

- Vi er veldig fornøyd med oppstarten av shoppingblogg.no, og kommer til å satse mer på denne i tiden fremover, sier Christin Brandt i meldingen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere