*Nettavisen* Økonomi.

Klar for design i utlandet

Kreativ leder i Agendum, Ann Elin Hvidsten. Foto: Agendum

Norsk design vekker internasjonal anerkjennelse.

I 2010 vant NTNU og Agendum Norsk Designråds ærespris for god design for «De gode hodene». En rekrutteringskampanje rettet mot nye grupper av studenter. Kampanjen vekker nå interesse også utenfor Norge.

Det var næringsminister Trond Giske som delte ut æresprisen for god design. Tidligere i år ble Agendum nominert for «the German Design Award 2012» samme kampanje.

- Nå er vår kreative leder Ann Elin Hvidsten invitert til å stille ut og holde et kort foredrag om kampanjen under den årlige designkonferansen «Month of Design», som i år avholdes i Ljubliana i Slovenia, 13. og 14. oktober, skriver Agendum i en melding.

- Vi synes det er veldig bra at norsk design på denne måten blir vist i til et internasjonalt publikum, og at vi høster anerkjennelse for det arbeidet som gjøres innen grafisk design her i landet. Sånn sett er dette ikke bare en pris til NTNU og Agendum, men også en pris til den norske designbransjen. Det viser at vi kan være med også i en europeisk og internasjonal sammenheng, sier kreativ leder i Agendum, Ann Elin Hvidsten i meldingen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag