*Nettavisen* Økonomi.

Knallsterk annonsevekst på Internett

Foto: Paul Weaver (Paul Weaver - Nettavisen)

Dette er det høyeste februartallet vi har sett

Merkevareannonseringen på nett økte med 8 prosent i februar sammenlignet med samme måned i fjor. Totalt ble det omsatt merkevareannonser for nær 120 millioner på nett i februar. Det innebærer den høyeste februar-omsetningen som er målt.

Resultatet etter to måneder er en vekst i merkevareomsetningen på 20 millioner fra i fjor, noe som tilsvarer 9 prosents vekst.

Den total annonseomsetning for merkevare og rubrikk samlet vokste med 13 prosent i februar. Hittil i år er veksten på 14 prosent. Blant rubrikkannonseringen var det i februar størst vekst innenfor kategorien Bil/Motor og Stilling ledig.

- Omsetningstallet for februar er det høyeste februartallet vi har sett siden vi startet disse målingene i 2002. Etter det fallet som vi opplevde i 2008 og 2009 er det svært gledelig at den gode inngangen på året holder seg, skriver Geir E Engen, fagsjef i MBL, i en melding.

Og han fortsetter:

- Det jobbes svært godt blant våre medlemmer, både når det gjelder å finne nye og gode løsninger for annonsørene og når det gjelder dokumentasjon, skriver Engen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.