NA24.no

Valuta USD 8,08 EUR 9,62 GBP 10,93 SEK 91,28
Oslo Børs 0,83

Krever rydding i rabattene

Mediebyråenes interesseorganisasjon, MIO
Mediebyråenes interesseorganisasjon, MIO Foto: Helge Wekre, NA24
Annonsørforeningen vil ha lavere listepriser og rydding i rabattnivået i annonsemarkedet.

Norske annonsører kan oppnå så mye som 80–90 prosent i dagens annonsemarked. Annonsørforeningen kaller prislistene villedende og ikke veiledende, skriver Dagens Næringsliv.

– Det eneste man kan være sikker på i dag, er at medienes listepriser ikke reflekterer det reelle prisnivået, sier markedsdirektør Åsta Braathen i Norwegian til DN.

Mediebyråleder Arne Inge Christophersen i Initiative Universal etterlyser også en opprydning i reklameprisene, men mener både annonsører og medier må dele æren for dagens situasjon.

– Også enkelte annonsører må ta inn over seg at noen medier har nådd smertegrensen når det gjelder annonsepriser, sier Christophersen til DN.

Aftenpostens annonsedirektør Fredrik Ramstad sier initiativet er prisverdig, men at det er måten annonsørene kjøper media på som fører til et rabattrace.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere