*Nettavisen* Økonomi.

Lager standard for reklame

Foto: Montasje

Lanserer retningslinjer og standardiserer annonseformatene.

27.01.09 12:59

Web-TV har opplevd eksplosiv vekst i tid brukt og dekning de siste årene. Likevel har kanalen vært et vanskelig produkt å forholde seg til for annonsørene, skriver Interesseorganisasjonen for interaktiv markedsføring, INMA, i en pressemelding.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

INMA’s ekspertpanel for web-TV har utformet nye retningslinjer for annonsering i kanalen. Panelt har som formål å tilrettelegge enklere og mer effektiv annonseringen i kanalen. Gruppen består av både medier og leverandører og har sammen funnet gode løsninger som skal fungere på kryss av tilbydere og produsenter.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Ved hjelp av denne standardiseringen av annonseformatene håper INMA og deres medlemmer at Web-TV kan oppleve en ytterligere vekst. Medier som stiller seg bak dokumentet og vil implementere standardiseringer finner vi blant annet; VG, SOL, Microsoft Advertising, Hegnar Online, NRK, TV2, Nettavisen, Dagbladet, ABC Startsiden og Dagens Næringsliv.

-Standardisering av annonse formater er et viktig steg fordi det forenkler mediekjøp, planlegging og produksjon av materiell for web-TV kampanjer på tvers av ulike nettsteder. Vi opplever en sterk vekst i trafikken på web-TV, og samtidig begynner vi å få fram dokumentasjon på at web-TV leverer meget gode resultater til annonsørene både med hensyn til merkevare oppmerksomhet og respons, kommenter Martin Jøndahl, Produktsjef VGTV og initiativtaker i INMAs arbeidsgruppe for Web-TV.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Få næringslivsnyheter direkte på mobilen: Send NA24 START til 1930 (tjenesten koster kr. 4,- per melding).

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.