NA24.no

Lanserer analyseenhet

Mediebyrået OmnicomMediaGroup lanserer analyseenheten Brand Science.

Målet for enheten Brand Science er å øke effekten av annonsørenes markedsføring ytterligere ved å fastsette økonomisk verdi på bedriftens image og kundenes relasjon til deres produkter og tjenester, skriver selskapet i en melding.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

- Lanseringen av analyseenheten Brand Science skjer globalt. I Norge har vi lenge vært ledende innenfor måling og dokumentasjon av salgseffekter gjennom salgsmodellering. På bakgrunn av våre unike erfaringer ser vi nå muligheten til å ta dette ytterligere et steg videre, sier Espen Klepper, viseadministrerende direktør i OmnicomMediaGroup.

Selskapet skriver i meldingen at de ikke bare vet hvilke markedsaktiviteter som fungerer eller ikke fungerer- men også hvorfor og hva forbrukerne vektlegger.

- Vi har lenge opplevd en enorm interesse for vår kompetanse på området knyttet til måling og dokumentasjon av salgseffekter og forventer at veksten vil fortsette med denne lanseringen. Det eksisterer nå 11 veletablerte enheter i verden, mens den tolvte nettopp har åpnet sine kontorer i Moskva. Planen er at det skal åpnes en rekke nye – først og fremst i Asia og Øst-Europa, sier Klepper.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere