NA24.no

Lanserer ny fotballkonkurranse

Daglig leder i Yes Games, Werner Kling, er meget stolt over samarbeidet med TV 2.
Daglig leder i Yes Games, Werner Kling, er meget stolt over samarbeidet med TV 2. Foto: Yes Games
Sist oppdatert:
Spillselskap og TV 2 satser på ny applikasjon.

Spillselskapet Yes Games har i samarbeid med TV 2 lansert en ny fotballquiz til iPhone og iPad for alle som liker engelsk fotball, ifølge en melding.

Her kan man teste ut sine ferdigheter på managere, stadionnavn og klubblogoer fra de to øverste divisjonene i England. I tillegg har TV 2s fotballekspert, Øyvind Alsaker, sitt eget hjørne hvor man får ulike spørsmål fra Premier League.

Last ned spillet her

Daglig leder i Yes Games, Werner Kling, er stolt over samarbeidet.

- Som spillutviklingsselskap er det viktig å se på hva som er populært i markedet. Nordmenn generelt er meget interessert i å teste kunnskapen sin i quiz, og vi er overstadig interessert i Engelsk Fotball. Da var det naturlig for oss å ta kontakt med de som er best i klassen på engelsk fotball i Norge, nemlig TV 2, sier Kling.

Det er Yes Games som har ideen bak, mens TV 2 har bistått med å legge sitt særpreg på designet i applikasjonen. Siden TV 2 har rettighetene til Premier League i Norge, er dette den eneste applikasjonen som kan fronte spillere fra toppklubber som Manchester City, Tottenham, Manchester United og Arsenal.

- Du kommer ikke utenom Quiz i TV 2 Sporten, sier Morten Jørs, leder for TV 2 Sporten Multimedia til NA24.

- Derfor var det naturlig for oss å takke ja til et samarbeid med Yes Games. Dette er en underholdende app som gir deg varierte utfordringer, sier Jørs.

Kling letter litt på sløret og kan allerede nå bekrefte at Yes Games og TV 2 jobber på en norsk fotballquiz som skal by på spørsmål fra den norske eliteserien i fotball.

- Ja, nå har vi laget motoren, så nå er det jo strengt tatt bare å bytte ut noe design og spørsmål, så har vi et nytt flott produkt klart om ikke lenge, sier Kling.

Morten Jørs i TV 2 bekrefter ovenfor NA24 at Tippeligaen står for tur.

TV 2 Sporten Quiz Attack Premier League ble lansert denne uken, og gikk raskt opp til topp 10 blant spill – uten noen form for markedsføring.

- Det bekrefter vel bare det vi har trodd hele tiden, at et slikt produkt vil falle i smak hos målgruppen, sier Kling.

Yes Games har fra før inngått et samarbeid med spillselskapet Funcom, som nylig har lansert en beta-versjon av sjakkspillet, Chess Attack på Facebook.

- Vi ser at Chess Attack på Facebook er veldig populært, og vi får tusenvis av nye brukere hver eneste dag, sier Kling.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere