NA24.no

Foto: HERSKEDAL, KJELL (SCANPIX)

Lokker med Grandis og flybillett

Sist oppdatert:
Kampen om flykundene har fått SAS til å samarbeide med Grandiosa.

SAS inngår et samarbeid med Norges største pizzaprodukt, Orklaeiede Grandiosa.

Ifølge Dagens Næringsliv vil Grandiosa-esker med flymotiver bli lansert før jul. På fem millioner pizzapakninger vil det være en kupong som gir en hundrelapp i prisavslag på SAS-billetter. I tillegg deler SAS ut reisepremier for én million kroner i en kampanjekonkurranse, skriver avisen.

Rettet mot Norwegian
Camilla Forberg, markedsdirektør i SAS, sier at kampanjen først og fremst retter seg mot konkurrenten Norwegian.

- Vi er i dagens marked i en utfordrende situasjon og er interessert i å teste nye typer markedsføring rettet mot en bredere del av befolkningen. Stabburet er en ekstremt folkelig merkevare, og vi ønsker å få nye kunder ombord som per i dag ikke alltid ville valgt oss. Denne kampanjen er en invitasjon til dem, sier Forberg.

Fallende salgskurve
SAS har den siste tiden hatt en fallende salgskurve hos norske flypassasjerer. Tidligere denne uken skrev Stavanger Aftenblad at SAS hadde sagt opp hele 120 kabinansatte i SAS i Norge og 50 personer på såkalt stand by-vilkår for kabinarbeid. Avisen skriver at det er trafikknedgangen i SAS som er årsaken til oppsigelsene.

Det siste året er 18 fly i Skandinavia satt på bakken på grunn av redusert trafikk. SAS-flåten teller i dag 141 fly av forskjellige størrelser.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere