*Nettavisen* Økonomi.

Luksusmerke satser på månemenn

Foto: Faksimile

Historiske pensjonister skal hjelpe på salget.

15.06.09 09:12

Franske Louis Vuitton Moët Hennessy har hentet fram flere pensjonister i sin siste kampanje. Fra før har Michail Gorbatjov, Keith Richards og Sean Connery figurert i kampanjer for motehuset.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

I den siste kampanjen har franskmennene sett mot månen og hentet fram månefarerne Jim Lovell, Sally Ride og Buzz Aldrin.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Den franske selskapet som også huser verdens største champagnehus, Moët Hennessy, ønsker å markere at det er 40 år siden det første menneske satte sine ben på månen.

Men det er ikke bare pensjonistene som sponses.

Luksusmerket er også kjent for å bruke den langt yngre garde. Louis Vuitton har blant annet arbeidet tett med den japanske kunstneren Takashi Murakami i flere år. Det siste skuddet på stammen er en skulptur laget sammen med Pharrell Williams og Jacob.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.