*Nettavisen* Økonomi.

Mer optimistiske annonsekjøpere

Foto: (Scanpix)

Mer enn 50 prosent av de amerikanske mediekjøperne tror annonsebudsjettene vil øke fremover.

23.10.09 11:05

En ny undersøkelse fra investeringsfirmaet J.P. Morgan, «Advertising Outlook 2H’09 and 2010», viser en ny optimisme hos amerikanske mediekjøpere.

Mens det pekte bratt nedover i første halvår i år, ser det lysere ut for resten av året, viser undersøkelsen. Bare ti prosent av respondentene i undersøkelsen venter at det skal komme en ytterligere nedgang, men fler enn halvparten regner med en økning i annonsekjøpene.

Undersøkelsen viser også at annonseprisene i USA har falt for alle medier, mest for radio- og utendørsreklame, men også papirannonseringen har måttet tåle store priskutt.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.