*Nettavisen* Økonomi.

Mer reklame i rulletrappen

MediaLoop har nå inngått samarbeid med Clear Channel og DDB/Rapp Collins.

14.07.08 12:37

Nå er det ikke bare gelenderet som får gjennomgå. Nå skal også trappene plastres inn med reklame. Den første kampanjen med Coca-Cola og McDonald’s befinner seg ved Stockholms t-banestatsjon og er resultatet av et nytt samarbeid mellom reklamemakerne.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

- At Coca-Cola og Mc Donald's velger å benytte rulletrappen som mediebærer er veldig positivt og viser til et behov for å skille seg ut blant utendørskampanjer, sier MediaLoops, Jan Thomas Monclair.

Det bergenske gründerene er nå i gang med å åpne kontorer i Sverige.

- Vår visjon er å bli det selskapet man tenker på når man ønsker å gjøre noe ekstra for sin kampanje, sier Monclair.

Utendørs markedet ser ut til å være blant dem som vokser mest i 2008 mener selskapet. Selskapet var tidligere i sommer med på å lansere filmen «Sex and the city» i Bergen.

- Å plassere reklame på flater som publikum benytter seg av er en effektiv måte å få fram sitt budskap på. En viktig del av vår filosofi er at reklame skal ikke gå i veien for funksjon og samtidig være dekorativ, sier Jan Thomas Monclair.

Et av de forsøkene på å etablere alternative reklameflater i stor målestokk var det de norske Alvern-brødrene som sto bak. Etter skyhøy interesse fra introduksjonen sank interessen for å ha reklame på bensinpistolene fort og det er i dag et fåtall av bensinstasjonene som bruker denne flaten til reklame.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.