*Nettavisen* Økonomi.

Millionstup på kupongkutt

Foto: Faksimile

Men resultatet bedres for Bonnier Responsmedier.

Bonnier Responsmedier fikk et kraftig kutt i inntektene i 2008. Godt og vel en tredjedel av omsetningen forsvant for selskapet som trykker annonsebaserte magasiner.

NA24 Propaganda – Norges største medienettsted

Fra 62,5 millioner kroner i 2007 til 40,1 millioner kroner i 2008. Driftsresultatet havnet på minus 479.005 kroner, fra minus 2,1 i 2007.

- Bonnier har i Norden lagt ned sine kupongkataloger og det er dette som gir inntektsfallet. Når vi ser trenden nå er vi sånn sett veldig glade for det, sier Tor Erik Solberg som er sjefredaktør i «Vi i Villa» til NA24 Propaganda.

Satser på villa
«Vi i Villa» er nå den eneste virksomheten igjen i selskapet.

- Nå satser vi for fullt på Vi i Villa på nett og papir, fortsetter Solberg.

- Hvordan ser utviklingen ut for 2009?

- Det blir et vanskelig år for alle og det er vel ingen hemmelighet. Spesielt på papir merker vi det. Men jeg har stor tro på 2010, sier sjefredaktør Solberg.

- Ikke tilfreds
Vanskelig eller ikke. Styrelederen i Bonnier Responsmedier forventer bedring.

- Selv om resultatet er vesentlig forbedret sammenlignet med fjoråret, er styret ikke tilfreds med årets resultat, skriver daglig leder og styreleder Hans Christian Rudén heter det i årsberetningen.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

- Selskapet er markedsmessig ledende i flere segmenter. Selskapet har likevel gjennom flere år arbeidet for ytterligere å forsterke markedsmessige posisjon i de markedene selskapet opererer i. Markedet for responsmedier er ubder press, med nyetableringer og sterk konkurranse mellom aktører og medier.

Har du et medietips – kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.