Gå til sidens hovedinnhold

Mister seere

RedaksjonEN har tapt ni prosent i markedsandel på ett år.

I fjor vår hadde Viggo Johansen og RedaksjonEN en markedsandel på 34 prosent, nå er den sunket til 25 prosent, skriver VG.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Magasinredaktør Hilde Løchen mener konkurransen er blitt tøffere.

- I år har vi gått rett mot Farmen på TV 2 som vi ser har truffet veldig mange seere. Men vi har nok også tapt seere til fotballkampene på TV3 og Viasat4, sier Løchen til VG.

Hun mener likevel ikke at fallet er så dramatisk i og med at total-seingen har økt i perioden.

Kristian Tolonen i NRK Forskning sier det er en generell trend at de største kanalene lekker seere til nisjekanalene.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Reklame

Strømsjokk: Så mye billigere er fastpris enn spot